Skip to main content

Web Content Display Web Content Display

Skip banner

Breadcrumb Breadcrumb

Web Content Display Web Content Display

Uczelnia Badawcza Inicjatywa Doskonałości

Logo Priorytetowego Obszaru Badawczego FutureSoc

Web Content Display Web Content Display

Our social media

Web Content Display Web Content Display

Global Trends Lab (GTL)

The main research interests of Global Trends Lab include factors influencing the future of democracy and political models of contemporary world, evolution of international order and new balance of forces in international relations, as well as the impact of innovations and new technologies on politics, security and international relations.

Taking into account the impact that the Covid-19 pandemic has on political processes, international relations and security, Global Trends Lab will prioritise interdisciplinary research about the influence of pandemic on the change of scientific paradigms, as well as the most important phenomenons and factors in this regard, which have the potential to significantly contribute to the development of scientific research in social sciences.

Head: dr hab. Magdalena Góra
Social media of Global Trends Lab: Facebook
 

Mini-Grants in GTL

Web Content Display Web Content Display

May 2021

20210531
Previous week
Next week

Warsztaty: Building Your Publication Strategy

Date: 31.05.2021 - 07.06.2021
Start Time: 9:00
Place: MS Teams
Organiser: Global Trends Lab
Contact: rafal.rzepecki@uj.edu.pl

Global Trends Lab ma wielką przyjemność zaprosić Państwa na dwudniowe warsztaty dokształcające, które mają na celu zwiększyć szanse pracowników i pracowniczek naukowych na przygotowanie i opublikowanie artykułów naukowych w zagranicznych czasopismach wysokopunktowanych. Warsztaty odbędą się 31 maja (poniedziałek) i 7 czerwca (poniedziałek) w godzinach 09:00 - 16:30 i poprowadzi je dr Abel Polese z Dublin City University.

W trakcie zajęć dowiedzą się Państwo m.in. jak rozpoznać i wybrać odpowiednie czasopisma, jak unikać tzw. drapieżnych czasopism (predatory journals), jak komunikować się z wydawcą i redaktorami czasopisma, a także w jaki sposób odpowiadać na recenzje i prowadzić korespondencję z recenzentami. 
 
Więcej szczegółów poniżej.
 

„BUILDING YOUR PUBLICATION STRATEGY: tools and approaches to maximise your academic output, visibility and develop a solid academic profile, gain visibility and meet your career objectives”.

 
PROWADZĄCY: dr Abel Polese, badacz, trener, pisarz, fundraiser. Pracuje jako Senior Research Fellow w School of Law and Government, Dublin City University i jest autorem książki „The SCOPUS Diaries and the (il)logics of Academic Survival: A Short Guide to Design Your Own Strategy and Survive Bibliometrics, Conferences, and Unreal Expectations in Academia”
 
 
DATA I MIEJSCE: 31 maja i 7 czerwca 09:00-16:30, platforma MsTeams
 
WARUNKI ZGŁOSZENIA: prosimy o przesłanie następujących informacji do 15 maja 2021 roku na adres rafal.rzepecki@uj.edu.pl:
 
1) Rozszerzone streszczenia planowanego artykułu (extended abstract) lub wersji roboczej artykułu. Rozszerzone streszczenie powinno mieć ok. 5 stron i zawierać wprowadzenie, opis badanego problemu, podejścia teoretyczne i zastosowane metody, a także streszczenie wyników.
2) Nazwa wysokopunktowanego czasopisma międzynarodowego, w którym zamierzają Państwo opublikować swoją pracę
3) CV wraz z publikacjami.
 
Liczba miejsc ograniczona. Osoby przyjęte na szkolenie otrzymają informację od organizatorów 18 maja 2021 roku.
 
JĘZYK: warsztaty odbędą się w języku angielskim, bez tłumacza (Biorąc pod uwagę, że warsztaty mają charakter interaktywny i wymagają czynnego udziału uczestniczek i uczestników, niezbędna jest znajomość języka angielskiego umożliwiająca swobodną rozmowę)
 

Dzień pierwszy: 31 maja (poniedziałek) 

  • 9-10.30 session 1: what is a “good” journal and where to find it
  • 10.30-10.45 break
  • 10.45-12.15 session 1 (exercises: how to look for journals, how to “read” their scope)
  • 12.15-13.15 – lunch break 
  • 13.15-14.45 session 2: what is a predatory journal and how to identify them
  • 14.45-15.00 break
  • 15.00-16.30 – session 2 (exercises: how to check and avoid journals, what to do when they contact you)

Dzień drugi: 7 czerwca (poniedziałek)

  • 9-10.30 session 3: why some articles are rejected no matter how interesting are the data they present
  • 10.30-10.45 break
  • 10.45-12.15 session 3 (exercises: how to make an article readable, how to pass a review)
  • 12.15-13.15 – lunch break 
  • 13.15-14.45 session 4: the view from a journal editor, what are the main mistakes of submitted articles and how to avoid them
  • 14.45 – 15.00 break
  • 15.00 – 16.30 – session 4 (exercises: how to respond to a review and how not to irritate reviewers)
 
Jeśli mają Państwo dodatkowe pytania dotyczące warsztatów, serdecznie zapraszamy do kontaktu: rafal.rzepecki@uj.edu.pl